Maatregelen covid-19 (Coronavirus) (update 1 juli 2020)

De gezondheid en veiligheid van onze passagiers en chauffeurs hebben bij ons de hoogste prioriteit. Met het openen van de economie zijn ook de maatregelen verder aangepast. Om er voor te zorgen dat TCA een uitstekende manier van reizen blijft, heeft TCA de volgende maatregelen genomen naast de algemeen geldende hygiëne maatregelen:

  • Per 1 juli bent u verplicht om een taxi te reserveren. Bij TCA kan dat via de centrale of de TCA app
    Een taxi aanhouden is ook nog steeds mogelijk, maar u zult dan gevraagd worden om een klein checklistje met de chauffeur door te lopen
  • bij aanvraag van een rit vraagt onze centralist of de chauffeur of u corona gerelateerde klachten heeft (conform de richtlijnen van het RIVM
  • Per 1 juli zijn reizigers van 13 jaar en ouder verplicht om een mondkapje te dragen in de taxi
  • De meeste taxi’s zijn uitgerust met een fysieke afscherming. Als er geen scherm aanwezig is, zal de chauffeur ook een mondkapje dragen

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de volgende pagina op onze site :

https://www.tcataxi.nl/covid-19/

kijk voor meer informatie rondom de symptomen en algemene preventie maatregelen op de website van het RIVM

Sluit venster
Boek een taxi
Bel ons
Sluit

FAQ

Lees deze mededeling aandachtig door voordat u de site gebruikt. Hierin wordt het gebruik geregeld dat u maakt van de site en al het materiaal op de site.

Taxi bestellen

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn bestelling?

Houd in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?

Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een TCA-taxi reserveren.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 020-7x7.

Kan ik een TCA-taxi bij een metro- en/of treinstation reserveren?

Ja! Dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

De gemiddelde wachttijd is 5 á 10 minuten. Bij slechte weersomstandigheden in de nachtelijke uren, buiten de ring A10 en tijdens de spits kan het iets langer duren.

Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?

Alleen als u hebt besteld met uw mobiele telefoon. U krijgt dan een sms als de taxi onderweg is.

Krijg ik per sms bevestiging van mijn bestelling als ik geen volledig adres heb doorgegeven?

Nee, helaas kunnen wij u dan geen sms sturen. Wanneer u twijfelt aan het adres dan raden wij u aan om even contact op te nemen met onze centrale. Wellicht dat onze centralisten u verder kunnen helpen.

Als ik op straat sta en ik weet geen straatnaam of huisnummer, kan ik dan een taxi bestellen?

Wanneer u geen straatnaam of huisnummer weet, dan kunt u contact opnemen met onze centrale. Wellicht dat onze centralisten u verder kunnen helpen. Een andere optie is dat u gebruik maakt van onze TCA app. Middels GPS-bepaling zal de app proberen om uw locatie te bepalen. U kunt dan ook contact met de chauffeur opnemen om te overleggen.

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

Dat kan alleen als u op rekening rijdt. Houd wel rekening met een langere aanrijtijd.

Tarieven

Hanteert TCA een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

Ja, met TCA rijdt u voor €40 vanuit Amsterdam Centrum, Zuid, West en Oost en €45,00 vanaf Noord, IJburg en Abcoude voor maximaal € 45,0 naar Schiphol. Bij meer dan vier personen geldt er een toeslag van €5,00. Ook voor de terugweg geldt dit tarief. Lees hier de voorwaarden.

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

Ja. In principe rijdt elke TCA-chauffeur op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen. Zie hiervoor onze tarieven.