FAQ

Wist u dat?

1500 TCA chauffeurs en 1250 taxi's staan voor u klaar en bieden u graag de service en aandacht die u verdient.

Faq

Toon alles / Verberg alles

TAXI BESTELLEN

FAQ uit/inklappen

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn bestelling?

Hou in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip bestellen?

Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een TCA-taxi reserveren.

FAQ uit/inklappen

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

U kunt dit navragen bij de telefooncentrale door te bellen naar 020-7x7.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een TCA-taxi bij een metro- en/of treinstation reserveren?

Ja, dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.

FAQ uit/inklappen

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

De gemiddelde wachttijd is 5 á 10 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nachtelijke uren, buiten de ring A10 en tijdens de spits kan het iets langer duren.

FAQ uit/inklappen

Krijg ik een bevestiging na het bestellen van een taxi?

Alleen als u hebt besteld met uw mobiele telefoon. U krijgt dan een sms als de taxi onderweg is.

FAQ uit/inklappen

Krijg ik per sms bevestiging van mijn bestelling als ik geen volledig adres heb doorgegeven?

Nee, helaas kunnen wij u dan geen sms sturen.

FAQ uit/inklappen

Als ik op straat sta en ik weet geen straatnaam of huisnummer, kan ik dan een taxi bestellen?

In dat geval sturen wij een vrijblijvende oproep naar al onze chauffeurs. Wij kunnen echter niet garanderen dat er een taxi komt.

FAQ uit/inklappen

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

Dat kan alleen als u op rekening rijdt. Houd wel rekening met een langere aanrijtijd.

TARIEVEN

FAQ uit/inklappen

Hanteert TCA een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

Vanaf zaterdag 5 juli tot en met 17 augustus 2014 hanteert TCA vaste tarieven naar Schiphol. Lees hier meer over de voorwaarden van deze actie.

FAQ uit/inklappen

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

Ja. In principe rijdt elke TCA-chauffeur op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.

FAQ uit/inklappen

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen. Zie hiervoor onze tarieven.

TIJDENS DE RIT

FAQ uit/inklappen

Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?

In een sedan mogen 4 personen meerijden, en in een busje 5, 6, 7 of 8 personen.

FAQ uit/inklappen

Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?

Ja, alle TCA-chauffeurs hebben een navigatiesysteem in hun auto. Zij beschikken echter ook over een zeer goede stratenkennis, en hebben het systeem vaak niet of nauwelijks nodig.

FAQ uit/inklappen

Mag ik bellen in een taxi?

Ja, tenzij de chauffeur aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.

FAQ uit/inklappen

Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?

Een TCA-chauffeur rijdt automatisch de kortste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de snelste route ook een optie is.

FAQ uit/inklappen

Hebben TCA-chauffeurs een trambaanontheffing?

Ja, alle TCA-chauffeurs hebben een tram- en busbaanontheffing (TBO). Daarom mogen ze altijd over tram- en busbanen rijden om de rijen voor stoplichten en kruispunten te ontwijken.

BETALEN

FAQ uit/inklappen

Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?

Ja, in alle TCA-taxi’s kunt u met creditcard betalen, uitgezonderd Diners Club.

FAQ uit/inklappen

Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?

Ja, u kunt in alle TCA-taxi’s met een pinpas betalen.

FAQ uit/inklappen

Hebben de chauffeurs voldoende wisselgeld in de taxi?

Ja, alle chauffeurs beschikken over voldoende wisselgeld.

FAQ uit/inklappen

Kan ik met buitenlands geld afrekenen?

Onze chauffeurs accepteren over het algemeen Amerikaanse dollars en Engelse ponden. Wilt u met een van deze valuta betalen, geef dit dan aan bij uw bestelling.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi vooruit betalen?

Ja dat is mogelijk. U kunt een mail sturen naar centrale@tcataxi.nl. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen zullen wij de taxi voor u reserveren. 

 

 

FAQ uit/inklappen

Kan ik op rekening rijden?

Ja, dat kan. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Wilt u bij TCA op rekening rijden, bekijk dan hier de mogelijkheden.

SPECIALE WENSEN

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?

Nee, dat is niet mogelijk.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?

Ja, dat kan. Geef dit alstublieft aan bij uw bestelling.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?

Nee, dat is niet mogelijk.

FAQ uit/inklappen

Kan ik mijn scootmobiel in de taxi meenemen?

Nee, dit is niet mogelijk.

FAQ uit/inklappen

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

Nee, u kunt in de taxi niet in uw rolstoel blijven zitten. Als u uit de rolstoel kunt komen en de rolstoel is inklapbaar, dan kan een TCA-taxi u wel vervoeren.

FAQ uit/inklappen

Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?

Meestal niet. Alleen als u naar Schiphol gaat en uw fiets is al verpakt in een doos, dan kan hij mee in een TCA-taxibusje.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi bestellen met een chauffeur van een bepaalde nationaliteit?

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren.

FAQ uit/inklappen

Mag mijn huisdier mee in de taxi?

Meestal wel, maar niet altijd. Niet alle TCA-chauffeurs vervoeren huisdieren. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling. Er is echter wel een uitzondering voor blindengeleidenhonden. Blindengeleidehonden mogen niet geweigerd worden.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi bestellen met een vrouwelijke of juist mannelijke chauffeur?

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een taxi reserveren met een chauffeur die een specifieke taal spreekt?

Ja, dat kan. Geef dit aan bij uw telefonische bestelling.

FAQ uit/inklappen

Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?

Ja, dat kan. Geef dit aan bij uw telefonische bestelling.

FAQ uit/inklappen

Kan ik TCA inschakelen voor mijn verhuizing?

Nee, TCA vervoert uitsluitend personen.

FAQ uit/inklappen

Kan ik TCA inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?

Ja, u kunt altijd taxi’s bestellen of reserveren via de TCA-website. Wij kunnen alleen niet aan speciale wensen voldoen, zoals vooruit betalen. Hiervoor moet u een mail sturen naar centrale@tcataxi.nl.

REIZEN MET KINDEREN

FAQ uit/inklappen

Mag ik een baby in een taxi vervoeren?

Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.

FAQ uit/inklappen

Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een TCA-taxi reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.

FAQ uit/inklappen

Hebben de taxi’s een kinderzitje?

Nee, maar dat is ook niet nodig: taxi’s hebben hier een ontheffing voor. Mocht het u toch een veiliger gevoel geven, dan kunt u zelf een kinderzitje meenemen.

KLACHTEN EN VERLOREN VOORWERPEN

FAQ uit/inklappen

Als ik iets ben verloren in de taxi, wat kan ik dan doen?

Vul in geval van verloren voorwerpen het gevonden voorwerpen formulier op onze website in of neem telefonisch contact op met onze centrale op 020-777 77 77. In de meeste gevallen kunnen we uw eigendom eenvoudig bij u terugbrengen.

 

FAQ uit/inklappen

Kan ik anoniem een klacht indienen?

Nee, u moet bij uw klacht altijd uw e-mailadres en/of telefoonnummer vermelden.

FAQ uit/inklappen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Voor een klacht kunt het best zo volledig mogelijk het klachtenformulier op de website invullen. Heeft u hiertoe niet de mogelijkheid, dan kunt u bellen met 0800-777 77 77.

SERVICE OVERIG

FAQ uit/inklappen

Kan ik TCA bellen voor een kort ritje?

Ja, TCA-taxi’s weigeren geen korte ritten. Ook voor een kort ritje kun u ons altijd bellen.

FAQ uit/inklappen

Helpt de chauffeur met het instappen en/of het tillen van mijn bagage?

Ja, iedere TCA-chauffeur helpt met instappen en/of bagage.

FAQ uit/inklappen

Kan ik op Schiphol worden opgehaald?

Ja, dat kan. Zodra u uw vluchtgegevens weet kunt u bellen naar 020-653 1000 om een taxi te reserveren. Vermeld hierbij het volgende: uw naam, vluchtnummer, aankomstdatum en aankomsttijd en uw telefoonnummer. Na aankomst op Schiphol meldt u zich dan bij de balie van STA (Schiphol Transfer Assistance) in aankomsthal 4. Dan sturen wij u zo snel mogelijk een taxi. Deze heeft ongeveer 15 minuten nodig om voor te komen rijden. Wilt u uw klanten met een naambordje op laten halen van het Meetingpoint op Schiphol, dan betaalt u bovenop het metertarief een meerprijs van 10 euro. Voor meer informatie klik hier.